Autópályán a Tátrába
A talaljuk-ki.hu-n van egy érdekes cikk a szlovákiai autópályák történetéről, és a tervezett jövőről is. Megtudhatjuk belőle, hogy a fő csapásirány Kassa és Pozsony összekötése északi kerülővel, Eperjes, Poprád és Zsolna érintésével. Ez lesz a D1 jelű autópálya. Jelenleg szakaszosan van készen, teljes befejezését a jelenlegi kormány 2013-ra ígéri.
Az alábbi térkép a highway.sk oldalon van:
Láthatjuk rajta a már meglévő, és a tervezett autópályákat-gyorsforgalmi utakat. Sajnos belátható időn belül Budapestről nem tudunk Poprádig (hatalmas kerülő nélkül) autópályán eljutni. Miskolcról azonban lehet, hogy nem is olyan sokára igen. Kerülőnek kerülő, de valószínűleg megéri: a viamichelin.com szerint az autópálya nyomvonalát követve 196 km-re van Miskolctól Poprád, ez 120-as átlagsebességgel alig több, mint másfél óra. Jelenleg a legrövidebb úton (Miskolc-Aggtelek-Pelsőc-Rozsnyó-Sztracéna-Poprád) minimum 2 és fél órát vesz igénybe az utazás.
Mellékszál, de érdekes: Kassa és Pozsony távolsága a D1-es autópályán szintén a viamichelin szerint 460 km, dél felé kerülve, Miskolcon és Budapesten át 466 km. Utóbbi útvonalon ráadásul csak a Miskolc és Kassa közötti 80 km-es szakaszon nincs autópálya. Na meg Budapesten. Hogy miért nem erre járnak az emberek? A már említett cikk szerint: „Hogy nem vált divatossá a Pozsony–Budapest-Kassa út, annak csak az az oka, hogy nem épült meg a magyar körgyűrű, a pesti dugót pedig a szlovákiai szlovák és a szlovákiai magyar is szívesen kihagyja.”
A témához kapcsolódik, hogy a HVG legújabb számában van egy cikk a szlovákiai autópályatenderek botrányairól.
- A hozzászóláshoz belépés szükséges
Friss hozzászólások
13 év 9 hét
13 év 9 hét
13 év 11 hét
13 év 12 hét
13 év 21 hét
13 év 21 hét
13 év 29 hét
13 év 29 hét
13 év 30 hét
13 év 39 hét